woensdag 16 september 2015

Toon je sport!

Vandaag mochten de kinderen in hun sportoutfit naar school komen om hun favoriete sport te tonen.
Ik stelde volgende vragen:

  1. Wat is je sport?
  2. Waar en wanneer train/oefen je?
  3. Wat heb je daarvoor nodig?
  4. Doe je wedstrijden?
  5. Wil je nog iets vertellen?


Shania

  1. Dansen
  2. Action Point in Assenede op zaterdag 
  3. Dansschoenen
  4. Dat heb ik al eens gedaan bij mijn vorige dansschool
  5. Nu zijn we met drie in de dansgroep in de groep 10 tot 14 jaar

Amalia

  1. Acro (turnen)
  2. Op woensdag in Sleidinge en op zaterdag in Drongen of Mariakerke
  3. Een stoeltje, gewichten en een pakje
  4. Nu nog niet maar volgend jaar wel
  5. Ik doe dit al vanaf het eerste leerjaar, toen was het nog basisturnen.

Yenti

  1. Atletiek
  2. Op maandag en woensdag bij A.S. Rieme
  3. Loopkleren en loopschoenen
  4. Ik ga in de toekomst misschien wedstrijden doen.
  5. Er zijn ongeveer 16 kinderen in mijn groep van 9 of 10 jaar.

Amina en Phara

  1. Volleybal in dezelfde ploeg
  2. Op zaterdag en op woensdag in de sporthal van Assenede 
  3. Volleybalschoenen, knielappen, kort sportbroekje en t-shirt.
  4. We nemen 2 keer per jaar deel aan een toernooi
  5. We zitten met 20 in onze groep. We spelen op kleine veldjes per 2.

Bakary

  1. Voetbal
  2. In Lokeren op maandag, woensdag en donderdag. Om de veertien dagen op vrijdag.
  3. Voetbalschoenen, scheenlappen, lange kousen, trainingstruitje en broekje
  4. Op zaterdag is er altijd match en op woensdag soms.
  5. Lokeren is een nationale ploeg. We zitten met 21 in onze ploeg. Er is A en B.

Tijs en Manu

  1. Voetbal in dezelfde ploeg
  2. Op maandag en vrijdag in de Kloosterstraat in Assenede
  3. Voetbalschoenen, scheenlappen, tenue, voetbalkousen.
  4. We spelen op zaterdag match en dan spelen we 8 tegen 8.
  5. We zitten met 13 in onze ploeg, U10.

Yann

  1. Breakdance
  2. Op dinsdag, donderdag en zaterdag
  3. Pet, zwarte en grijze kleren
  4. Er is een wedstrijd op zaterdag
  5. Er zijn 10 niveaus en ik zit in niveau 3.

Zoë

  1. Tennis
  2. Elke donderdag bij TC Bos
  3. Tennisraket en goede schoenen
  4. Nog niet, misschien volgend jaar
  5. Ik doe al vanaf het eerste leerjaar tenniskampen en nu volg ik privéles.

Kobe

  1. Waterpolo
  2. Op woensdag, vrijdag en zaterdag in het zwembad van Eeklo.
  3. Zwembroek, bal
  4. Ja maar niet elke week. Soms bij ons en soms op verplaatsing.
  5. Ik vind dit een leuke sport omdat ik van water hou. Ik zit in U11.

Maud

  1. Volleybal
  2. Op maandag in Sas van Gent en op woensdag in de nieuwe sporthal van Assenede.
  3. Knielappen, wedstrijdtenue, sportschoenen.
  4. Ja, op zaterdag. Drie keer op verplaatsing, daarna drie keer in Assenede en dan weer drie keer op verplaatsing.
  5. We zijn met 9 in de ploeg. We zijn tussen de 10 en de 13 jaar. Ik oefen elke dag thuis tegen de muur. Ik heb een eigen bal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly